Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
IL

I37v76a15n39a 25L81a76n23c84e

23. 10. 2019 16:00

Eduard Haken, ano lepší vodník se nenarodil. Milovala jsem ho....R^R^R^

0 0
možnosti
Foto

Koukám, že ostatní tu za mě už řekli všechno a jsem rád že zde jsou rozumně myslící lidé, ne fanatičtí militantní stoupenci, jak jsem se ve svém okolí s nimi v poslední době setkával (a radši jim šel z cesty!). Uznával jsem pana Karla v jeho ranných dobách zpěvu. Teď už ani tak ne,:-P ale také mě nevadil:-). To je ale můj subjektivní názor.8-o Prostě jsem správně nebyl schopen adorace ani po jeho smrti. Spíš mě ho bylo líto, co s jeho památkou byli schopni po jeho smrti dělat ostatní... A bral jsem ho především jako člověka se všemi klady a zápory. Můj záběr muziky je široký (za to nemohu:-/), bez ohledu na žánry a vymezení.

Karma!R^ Díky paní Naďo za článek.

0 0
možnosti
Foto

Dělat anketu napříč žánry je nesmysl. Je to skoro jako srovnávat, zda je lepší plastická mapa, křížový šroubovák či koprová omáčka.

Ve svém oboru Gott bezpochyby jedničkou byl, ale dokázal by zazpívat stejně skvěle například Bártovu Za poryvů(*)? Pochybuji. Dokázal by zpívat jako Ursiny či Mišík(**) tak, jak to dokázali oni? Ten bigbítový drajv „o pár tónech“? A naopak – ani jeden z těch tří by, myslím, operně neškoleni, byli mimo v Gottově hudbě.

Kdo je to tedy zpěvák? Jistě – je to ten ten, kdo zpívá; ale CO zpívá?

Gottova hudba mě minula, nejsem ctitel středního proudu a ač dokážu ocenit jeho práci s hlasem, vkusem jsem hodně jinde. Mám rád jeho začátky(***) a pak (jeho asi poslední) Srdce nehasnou, kterou mu nenapsali žádní nasládlí hitmakeři, ale Krajčo s Harazinem (i když ani Kryštof není moje srdcovka a přes rozsáhlou fonotéku od nich také doma nic nemám).

Gott měl mnoho „výhod“: talent, hlas, pracovitost, konformitu... a dosáhl světového věhlasu. Budiž mu přáno. Osobně mu nic nevyčítám – jestliže o něm pěkně mluví Marta Kubišová, věřím jí to.

Nejlepší zpěvák? Rozhodně nejlepší český zpěvák ve svém žánru, světově asi nejznámější, čest jeho památce.

---

*) https://youtu.be/2ERApRREtkQ — nadto si ji napsat – Bárta je spoluautor hudby a autor textu

**) mohl bych odkazovat, mám je oba naposlouchané za dlouhá desetiletí, ale ti, kdo vědí, vědí; kdo chce vědět, najdou si

***) ovšem úžasný duet „Dotýkat se hvězd“ podle mě stejně dokonale nazpívali Berenika Kohoutová s Vojtěchem Dykem na albu Emila Viklického „Emil Viklický Trio hraje Suchého & Šlitra“: https://youtu.be/wQdNtyYg-Uk

3 0
možnosti
FL

Měl bezkonkurenční hlas. Uměl nasadit tón, držet melodii a pamatoval si texty. Texty byly stupidní, melodie od někoho jiného, často zahraniční převzaté hity, které v jeho podání byly jen slabým odvarem originálů. Zpěv mi připadal, jakoby jen mechanicky přezpíval co mu dali. Nic navíc, co by on k tomu sám přidal jsem v tom neslyšel. České desky jsem v minulosti moc nesbíral, ale dnes jsem si řadu z nich zadarmo postahoval. Hity Karla Gotta jsem pak vymazal, když jsem zkoušel si je poslechnout alespoň jednou. Showman asi jako Leoš Mareš, připadá mi, že českým ženám stačí, že se vůbec nějak hýbe. Náš nejlepší zpěvák? Můj oblíbenec je Karel Kryl. Hlas nic moc, ale ten projev! a hudba a texty jsou jeho a skutečně originální.

0 0
možnosti
Foto

„Nic navíc, co by on k tomu sám přidal jsem v tom neslyšel.“ – Přidal k tomu svůj školený hlas, na kterém celý život pracoval. Z popzpěváků byl asi nejdisponovanější a nejpracovitější (a měl kliku, že ho Husák nechal žít).

Souhlasím s tím, co jste napsal, až k slovům o Marešovi. Nejsem žena, abych posuzoval, jak moc se hýbe; konečně to se zpěvem nesouvisí.

Jak už jsem napsal o něco výše, Gott byl jedinečný v tom svém žánru. Pomíjím, že si asi všechno nechal napsat, byl to „výkonný umělec“ – stejně jako pěvci v opeře nenapsali jedinou operu; to není potřeba. Paní Dubcová hodnotí zpěváka, nikoli jeho „celkový hudební talent“.

Já v tom svém výše uvedeném příspěvku přemýšlím spíš nad tím, lze-li zpěv hodnotit podle kritéria pěvec/zpěvák... co vlastně. Gott by imho nikdy věrohodně nepodal Mišíka či Ursinyho, ti dva by zase nezazpívali Gotta. Zkrátka jiné žánry.

Takže ač mám doma od Mišíka a Ursinyho téměř vše a stále je poslouchám, zatímco od Gotta ani jedinou písničku, protože mi nemá co dát, Gott je pro mě (v tom jeho žánru!) nejlepší zpěvák středního proudu, který proslavil naši zem.

1 0
možnosti
VF

"Když si já zazpívám z vršku Javoriny učuje mňa milá důle do doliny. "

Pro mě jsou nejlepší zpěváci lidových písniček, kteří zpívají srdcem pro radost.V:-)

0 0
možnosti
Foto

Nejlepší zpěvák je pro každého ten, kterého ten dotyčný považuje za nejlepšího. Jiné měřítko neexistuje. Osobně bych si Gotta nikdy dobrovolně nepustil, i když patří k těm nemnoha pop zpěvákům z Česka, které když je slyším tak nepřepínám. Prostě, zatímco u Michala Davida nebo Heleny Vondráčkové či Lucie Bílé jsem schopen rozmlátit rádio vzteky, Gott mi nikdy žluč nerozbouřil.

2 0
možnosti
Foto

Co je lepší: sexy prádlo, zobcová flétna, dršťková polévka, krasohled, Mozilla Firefox, ředkvička, ludolfovo číslo...?

V hudbě jde o žánr. V tom svém byl asi nejlepší, ale také bych si ho nejspíš dobrovolně nepustil. Každý žánr vyžaduje jiný druh zpěvu. Tož tak.

3 0
možnosti
ND

Moc vám všem děkuji za bezvadné komentáře, fakt mě to potěšilo, hodně.

2 0
možnosti
JK

Za mne byl nejlepším zpěvákem buď Hrabě Teleke z Tölökö, který když zrovna nedobýval tajemný hrad v Karpatech, tak rozbíjel skleněné předměty svým vysokým C a nebo Rudy Kovanda.

3 0
možnosti
ND

Taky pravda, byl úžasný, rozbil sklo jen když vzal céčko. Jo mám ráda ten film.

No, já v poslední době bez céčka rozbila dvě skleničky, ucho od hrnka, :-)

1 0
možnosti
Foto

J70a73n 63Š66i54k

12. 10. 2019 20:28

Myslím paní Naďo, že v hudbě se těžko určuje, kdo je nejlepší. Přece jenom hodnocení bývá subjektivní, protože nejde o fotbal či hokej. Takže každý máme svého nejlepšího. S jistotou nemohu říci, že Karel Gott byl nejlepší. S jistotou mohu jen říci, že pro spoustu lidí ano. A Vy jste Vaše zamyšlení napsala citlivě. Proto R^ A krásný sobotní večer

1 0
možnosti
ND

Hudba mě intenzivně provází celý život, je jeho součástí...

Děkuji.

2 0
možnosti
JL

Zde se mi vraci urcite zazitky z zivota mistra Karla. A ty mi ukazovali i jak osobne hodnotim umelce a zpevaky predevsim.

Pan Karel vystupoval take v Las Vegas. Byl prumerny tak se neuchytl. Prisel domu a mimo jine nazpival pisen "Srdce mas snehem zavate" a dal jsem mu jednicku a uznal jako naseho vrcholneho zpevaka. Po dchodu z republiky, jsem dostal jeho desku se sbirkou westernovych pisni. Nase skupina Cechu se nemohla zbavit smichu jeho interpretaci pisne "Danny Boy". Jeho hlas, jeho anglictina a cela uprava pana Staidla byla pod uroven. Tim pro mne Pan Karel Gott skoncil.

Otiskuji, co jsem napsal o panu Karlovi pod jinym clankem

Musim kazdemu rici me velke prekvapeni. Nechal si na svem pohrbu zahrat pisen, kterou sam zpiva, pri ktere, at ji slysim v originale nebo v mistrove provedeni, mam husi kuzi po celem tele. Zpival pisen, ktery je snad nejznamejsi pisen v historii Spojenych statu. Melodie napsana neznamim autorem, (Traditional), vsak prosnula se slovy Johna Newtona pod nazvem "Hymn XLI" z roku 1779. Prednes a interpretace teto hymny je uzasna. Zde vyjadruji panu Karlovi obdiv a dik.

2 0
možnosti
  • Počet článků 119
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1189x
Ve vydavatelství Akcent mi vyšly 4 knížky: "Začíná to nudlemi a končí to kudlou v břiše", "Nepravidelný deník české rentiérky", "Jsem tu na kus řeči" a nejnovější "Hana Podolská ve víru dějin'

A pátá knížka "Láska v bačkorách" mi vyšla v nakladatelství "JaS"