Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ND

Děkuji Vám všem za omentáře. Ani mně se název geront (z řeckého slova gerontos) nelíbí, ale co se dá dělat naše skupina je tak odborně nazývána, zrovna tak jako dospívající - puberťáci - adolescenti, což se mi taky nelíbí. Použila jsem jej proto, že odbor psychiatrie se zaměřením na staré lidi se nazývá GERONTOPSYCHIATRIE. Myslím si, ale, že to na mém článku není to nejdůležitější, o čem jsem psala. I já do této skupiny patřím. Zvláště děkuji za rozumný příspěvek paní Karle Novákové. Moje generace má ohledně psychiatrie své předsudky a jen těžko se s tím oborem vyrovnává. 

Pane Dostálku, nikomu neradím, rady jsem spíš očekávala... :-)

0 2
možnosti
ND

omluva - oprava: komentáře, obor psychiatrie:-/

0 0
možnosti
Foto

Já myslím, že nám "gerontům" nejlépe srovná náladu dobré pivo. Kdysi za "totáče" jsem chodil do plzeňské pivnice U Jelínků v Charvátově ulici a tam vždy posedávala parta důchodců a každodenně brali tu skvělo pivní kůru. Vypadali výborně, i když dnes už jsou asi mnozí z nich na Pravdě Boží.

1 1
možnosti
DD

Tak! Ale paní Dubcová by je nejraději viděla v čekárnách psychiatrů. Zřejmě další bílomafiánská reklama. Holt, peníze nikdy nesmrdí. Článek ale na sto honů.

1 0
možnosti
VA

To že se péče o staré nemocné se nazývá gerontologie ještě neznamená že je možno označovat seniory za geronty!!!!!! Je to hodně špatně zvolený termín a vyznívá spíše jako urážka!!!!!!

3 0
možnosti
Foto

Hm, záleží. Coby notorický pomahač maminkám s kočárkem do autobusu Vám mohu potvrdit, že práce mám posledních pár (pět, šest) let až až:-) Mně se zdá, že svět tak nějak mládne, čím jsem starší...

1 0
možnosti
JM

Myslím, že nemáte pravdu. Stáří je relativní a posouvá se. Palackého, myslím, oslovovali při jeho padesátinách velebný kmete. U klasiků nalezneme větu: "Po cestě se ploužila stařena, as padesátiletá...". Před tisícem let byli stařešiny už čtyřicetiletí...

0 0
možnosti
LS

když přehlédnu toho geronta, který mě osobně připadá urážející...ono dřív se lidé dožívali průměrně kratšího věku, tudíž ten serotonin neměl takové šance...a věřte mi, správné antidepresiva člověka nijak neovlivňují - pouze mu dodají to co tělu chybí - a je z něj zase ten samý člověk co dříve...vemte si to tak, že když vám bude chybět nějaký vitamín a začnou se vám třeba lámat vlasy/nehty, taky si ho přece doplníte (třeba specializovanou stravou, třeba prášky) a neřeknete si, to se přechodí (serotonin bohužel v takovém potřebném množství přirozeně doplnit nejde - pokud se opravdu jedná o deprese)

2 0
možnosti
DD

Geronti??? Sama sobě si tak, madam, říkejte, klidně. Ale jinak je toto oslovení starších a starých lidí pejorativní až urážlivé. Strčte si své rady - bláboly někam.Rv

0 0
možnosti
JS

Vy navštivte psychiatra raději hned, ostatně do důchodu nemáte tak daleko a s těmito starostmi..........:-P

1 0
možnosti
MP

Nevím, nevím, to označení geront se mi moc nelíbí, mladí ho často používají s despektem, to už by zrovna mohli říct třeba debil.

1 0
možnosti
  • Počet článků 119
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1189x
Ve vydavatelství Akcent mi vyšly 4 knížky: "Začíná to nudlemi a končí to kudlou v břiše", "Nepravidelný deník české rentiérky", "Jsem tu na kus řeči" a nejnovější "Hana Podolská ve víru dějin'

A pátá knížka "Láska v bačkorách" mi vyšla v nakladatelství "JaS"