Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Proč jsem v jedné diskusi tak vyjela

Už je to tak, nechala jsem se unést a nechala jsem hněvem cloumat svůj majestát. (Děkuji Pekařův císař). Nebylo to moc hezké, ale co už, někdy je potřeba dát průchod svým emocím a pak to někdo odnese.

V tomto případě jedna autorka v diskusi pod svým článkem. Jedna věta byla spoušták toho, že jsem změnila svuj vcelku kladný komentář na zápalnou pumu.

Komentář jednoho diskutujiciho:

...co říci  hlavně,že máme to svobodné a demokratické vycestování

Co na to autorka článku:

Trochu málo, což?

Tak tohle na mě bylo moc.

Já totiž považuji zadrátované hranice za těžký zločin na naší generaci, hned po znárodnění a politických procesech. To byly zmařené životy, zmařené naděje, tragédie v rodinách i příbuzných a známých.

Psát o jednotlivých případech nemá cenu, jsou známy, byly zveřejněny. Já přidám jen jeden střípek, který je dokladem toho, jak byly lidé nuceni zavrhovat své nejbližší.

 

Přepis části výslechu, který jsem získala v badatelně v rámci bádání o materiálech pro svoji knížku. Povolené foto já :

Za hranice utíkají lidé, kteří nesouhlasejí s naším zřízením, to byljeden z nich, co nesouhlasil.

Vím, že když bratr utekl, že se stal zrádcem, chápu ted, že jsem pomáhala zrádci.

Věděla jsem, co dělá emigrace v zahraničí, ale udělala jsem to, že byl můj bratr, ale myslím, že by bratr nic špatného v zahraničí neudělal.

Ted chápu, že jsem měla bratra udat, když utíkal za hranice. Chápu také, že tímto jednáním jsem pomáhala rozšiřovat...

Vše jsem dělala, že to byl můj bratr.

Ta paní nechala u sebe přespat svého bratra s jeho kamarádem, když se následujícího dne chystali odejít nelegálně za hranice a byli zadrženi.

Co myslíte, šla ta paní domů hned, nebo za několik let?

Takže já jsem ráda, že jsem se dožila toho, že dráty zmizely, že se mohou mladí vydat za hranice na zkušenou, vrátit se domů a své zkušenosti zúročit doma, nebo i tak, že se usadí v jiné zemi, protože se jim tam líbí. A nejen mladí, prostě že lidi mohou využívat svobodně svůj život tak jak chtějí a i tak jaké je zrovna potká štěstí.

Já už to nevyužiju, ale kdybch byla zdravá a chtěla bych pak bych mohla, a to je to čeho si mimo jiné na změně našeho zřízení před třiceti lety cením hodně.

Není to málo, získat svobodu...

 

Autor: Naďa Dubcová | pondělí 30.9.2019 12:34 | karma článku: 26,52 | přečteno: 1126x
  • Další články autora

Naďa Dubcová

Nepamatuji se.. pamatuju...

Tak pamatuji toho už dost, ušla jsem dlouhý kus cesty, takže občas nostalgičím hlavně v tom zatracepeným listopadu...

10.11.2019 v 19:47 | Karma: 24,13 | Přečteno: 477x | Diskuse| Ostatní

Naďa Dubcová

O smrti, o mé smrti

Nebudu citovat klasiky, kteří jsou tištěny na parte zemřelých, ve kterých se o smrti rozumuje, budu psát o smrti, jak to s ní mám já. Je to ted příznačné téma, je po dušičkách a ve sněmovně je zákon o eutanazii. Takže...

3.11.2019 v 10:10 | Karma: 20,92 | Přečteno: 545x | Diskuse| Ostatní

Naďa Dubcová

Prej jako křísit dinosaura

Jedna paní povídala, jak vypadá dnešní tradiční rodina, že je to krindanáčky přežitek, taková tradiční rodina, že umírá, a že je vlastně těsně před smrtí, takže křísit ji je jako křísit dinosaura. Co já na to?

1.11.2019 v 9:58 | Karma: 25,24 | Přečteno: 615x | Diskuse| Ostatní

Naďa Dubcová

Jen na skok

Tak já už jdu, řekne téměř po hodině návštěva, která přišla původně na skok, protože, dle jejího tvrzení má doma téměř zkynuté těsto, ale zaběhnout musela, protože ta novina, co vám přinesla, nesnesla odkladu.

23.10.2019 v 12:31 | Karma: 18,52 | Přečteno: 663x | Diskuse| Ostatní

Naďa Dubcová

Byl Karel Gott náš nejlepší zpěvák? Jestli ne, tak kdo tedy?

Tato otázka proběhla v jedné diskusi pod jedním z mnoha článků psaných o Karlu Gottovi. A nejen tam, i v blogách se dala vypozorovat v modifikovaném pojetí. Co já na to?

12.10.2019 v 14:04 | Karma: 19,97 | Přečteno: 1087x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum. Nahradí ji Havel?

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  13:31

Přímý přenos Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy. „Předsednictvo TOP 09 děkuje ministryni pro...

Vrah hodil tělo ubodaného muže do žumpy, tam tlelo dva měsíce. Dostal 20 let

25. dubna 2024,  aktualizováno  13:27

Krajský soud v Ostravě poslal na dvacet let do vězení 62letého Karla Machalu za to, že předloni v...

Odvrátili jsme dronový útok na Minsk z území Litvy, tvrdí Bělorusko

25. dubna 2024  13:11,  aktualizováno  13:21

Šéf běloruské tajné služby (KGB) Ivan Tertel ve čtvrtek uvedl, že se podařilo zmařit dronový útok...

Ministerstvo vyčlenilo vakcíny pro těhotné. Válek apeluje na přeočkování dětí

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  13:10

V Česku stále rapidně přibývá případů černého kašle. „Registrujeme 956 nových případů,“ řekla...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 119
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1189x
Ve vydavatelství Akcent mi vyšly 4 knížky: "Začíná to nudlemi a končí to kudlou v břiše", "Nepravidelný deník české rentiérky", "Jsem tu na kus řeči" a nejnovější "Hana Podolská ve víru dějin'

A pátá knížka "Láska v bačkorách" mi vyšla v nakladatelství "JaS"