Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Domov duchodců, ve kterém bych chtěla bydlet

Domovy důchodců mají všelijaké pověsti, tento domov vedou dva muži, kteří mají ty geronty rádi. Umí to s nimi...

Probudila jsem se nenaložená, jako už několik dní, protože se blíží Vánoce a skoro všichni jsou mrzutí. Jen málokdo se na ty dny odebere k dětem, či k jiným příbuzným.
Dnes bude sice besídka, přesně jako pro děti, ale moc mi to náladu nezvedlo, i když na program, který jsme si sami vymysleli se všichni, i já, těšíme. Budou nejen slzičky, ale i smích jako vloni, když se Gábina s Alenou převlékly za muchomůrky a zatančily muchomurkový tanec na písničku "Jo v lese, jo v lese na jehličí konala se svatba trpasličí"
Já jsem si připravila kapitolu ze své knížky kde o jedněch vánocích píši.
Čeká nás zlatý hřeb večera, vernisáž výstavy obrazů našeho malíře, kterého všechny vč. mě milujeme a každá z nás si myslí, že je pro něj ta nejmilejší. Já nevím jak to dělá, ale všechny mu to věříme. Ostatní místní muži mu tu ženskou náklonnost docela závidí, i když se snaží nedávat to na sobě znát.
Mám s malířem malé tajemství, na jednom jeho obraze mě prý namaloval, ale jako tajemnou osobu zády, aby mi nebylo vidět do obličeje. No koho by to nepotěsilo.
Všichni provětráme oblečení určené na velké bubnování, i když pro někoho to bude jen jiné tričko než to obvyklé. Některé dámy se namalují a navlečou své šperky ať pravé, či bižuterii. Pánové si vyčistí brýle, ti co mají vlasy, ti se učešou.
Den uběhl jako každý jiný a v 17 hodin již všichni seděli v jídelně. Obrazy byly vyvěšeny v tzv. kavárně, to byla místnost se stolečkama a křeslama.
Program ubíhal, letos jako vloni, nikdo nový do domova nepřibyl a tak přišel na řadu i muchomůrkový taneček, kterému jsme se smáli už méně než vloni.
Při mém čtení pár obyvatel domova usnulo, ale potlesk je pak vzbudil a tleskali i oni.
Nastal přesun do kavárny. Slavnostně oblečená paní ředitelka si stoupla vedle malíře a vzala si řeč. Pochválila jeho tvorbu, prozradila něco málo z jeho života, jak byl nadaný, téměř geniální a přistoupila k obrazu, kde jsem byla vymalována i já. Řekla o něm pár slov a pak ukázala na moji postavu na obraze a sdělila nám s ruměncem v tváři, že to je její postava, kterou malíř vtělil do obrazu, což jí velmi těší.
No tohle, ztratila jsem dech, oči mi vypadly z důlků a já nevěřila co slyším. Jenže jako já vypadalo i dalších 10 bab, kterým, jak později vyšlo najevo to samé jako mně sdělil malíř.
Ten stál neschopen slova se zamrzlým úsměvem na tváři.
Ostatní muži, kterým došlo to fo pa se usmívali a hlasitě obdivovali obrazy.
My zklamané ženy jsme si posedaly ke stolečkům a vylepšovaly jsme si svoji zhrzenost dortíkem, chlebíčkama, kávou, cukrovím a vínem.
Později jsme si vzaly malíře k výslechu a naléhaly na něj, ať nám na ferovku poví kdo je tedy vlastně na tom obrazu.
Tváři v tvář té ženské přesile řekl:
Je to moje maminka, ale mám vás všechny rád a chtěl jsem vás potěšit.
Moc jsme mu to nevěřily, ale co už, když má takové charizma a je to umělec.
Odpustily jsme mu, však nevíme, jestli bude, nebo někdo z nás uvidí příští rok muchomůrkový taneček, a pak, prý k nám po novém roce má přijít jeden známý herec.

Z připravované knížky, jestli mi to někdo vytiskne, tedy jestli to dopíšu.

PF 2019

 

 

 

Autor: Naďa Dubcová | čtvrtek 20.12.2018 15:33 | karma článku: 16,31 | přečteno: 756x
  • Další články autora

Naďa Dubcová

Nepamatuji se.. pamatuju...

Tak pamatuji toho už dost, ušla jsem dlouhý kus cesty, takže občas nostalgičím hlavně v tom zatracepeným listopadu...

10.11.2019 v 19:47 | Karma: 24,13 | Přečteno: 477x | Diskuse| Ostatní

Naďa Dubcová

O smrti, o mé smrti

Nebudu citovat klasiky, kteří jsou tištěny na parte zemřelých, ve kterých se o smrti rozumuje, budu psát o smrti, jak to s ní mám já. Je to ted příznačné téma, je po dušičkách a ve sněmovně je zákon o eutanazii. Takže...

3.11.2019 v 10:10 | Karma: 20,92 | Přečteno: 545x | Diskuse| Ostatní

Naďa Dubcová

Prej jako křísit dinosaura

Jedna paní povídala, jak vypadá dnešní tradiční rodina, že je to krindanáčky přežitek, taková tradiční rodina, že umírá, a že je vlastně těsně před smrtí, takže křísit ji je jako křísit dinosaura. Co já na to?

1.11.2019 v 9:58 | Karma: 25,24 | Přečteno: 615x | Diskuse| Ostatní

Naďa Dubcová

Jen na skok

Tak já už jdu, řekne téměř po hodině návštěva, která přišla původně na skok, protože, dle jejího tvrzení má doma téměř zkynuté těsto, ale zaběhnout musela, protože ta novina, co vám přinesla, nesnesla odkladu.

23.10.2019 v 12:31 | Karma: 18,52 | Přečteno: 663x | Diskuse| Ostatní

Naďa Dubcová

Byl Karel Gott náš nejlepší zpěvák? Jestli ne, tak kdo tedy?

Tato otázka proběhla v jedné diskusi pod jedním z mnoha článků psaných o Karlu Gottovi. A nejen tam, i v blogách se dala vypozorovat v modifikovaném pojetí. Co já na to?

12.10.2019 v 14:04 | Karma: 19,97 | Přečteno: 1087x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  16:25

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

Pomstím Palestinu, psal ve Francii podezřelý z únosu a znásilnění Židovky

25. dubna 2024  16:18

Policie ve Francii zadržela dvaatřicetiletého muže z pařížského předměstí Gennevilliers, který čelí...

Svědci mluvili až příliš, soud s Weinsteinem se zopakuje. Z vězení však nevyjde

25. dubna 2024  15:46,  aktualizováno  16:15

Newyorský odvolací soud ve čtvrtek zrušil odsouzení někdejšího hollywoodského producenta Harveyho...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 119
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1189x
Ve vydavatelství Akcent mi vyšly 4 knížky: "Začíná to nudlemi a končí to kudlou v břiše", "Nepravidelný deník české rentiérky", "Jsem tu na kus řeči" a nejnovější "Hana Podolská ve víru dějin'

A pátá knížka "Láska v bačkorách" mi vyšla v nakladatelství "JaS"