Naďa Dubcová

Cyklista je víc než chodec

15. 02. 2016 21:35:19
Co má takový důchodce na práci, když je neděle odpoledne, svítí sluníčko, a ačkoliv na trůně sedí únor, asi zaspal, a na klín mu vlezl duben. Samozřejmě, jde na procházku, a přemýšlí - ten důchodce, ne ten duben. Kolem něj sviští

kola, nebo-li cyklisté, a on přemýšlí. Jsem na stezce, nebo na chodníku?

Na chodníku chodím vpravo, neb jsem chodec. Cyklista sice evidentně chodec není, ale jezdí taky vpravo, tudíž se chová jako vozidlo, ale i jako i jako chodec. Na silnici, kde není chodník, a chodec tam tudy musí rázovat, má chodit vlevo. Ano, aby viděl kam skočit, když se řidič právě kochá krajinou a chodce tím pádem nevidí. Kdyby se oba sunuli po pravé straně, chodec by neuskočil Veselý obličej
.

A tak jsem na dnešní procházce zkoumala, kudy mám jít, až jsem došla ke značce na zemi (stezce, či chodníku), která mi říkala, že se mám belhat vpravo a vystavovat se ječení zvonků kola za zadkem, nebo tichého, těsného svištění cyklisty kolem mě. To mě tak namíchlo, že jsem raději přešla přes silnici a pokračovala po chodníku, kde cyklisti neměli značku a tudíž se tam nevyskytovali.

Ale stejně mi to vrtá hlavou, co je to za blázinec, kór když se podíváte do zákona. Cyklista, když vás povalí, tak se může odvolat na to, že jste ho protizákonně ohrozili a on už to nevybral. A na to mně stačilo jen malinko, co kdybych zavrávorala, cyklista do mě najel a rozbil by si koleno? Nedoplatila bych se :-) Veselý obličej

Podle platného Zákona číslo 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích:

mj.

C H O D E C

  • musí užívat především chodníku nebo stezky pro chodce,
  • kde není chodník, chodí se po levé krajnici,
  • chodci smějí jít po krajnici nebo při okraji vozovky nejvýše dva vedle sebe,
  • při snížené viditelnosti, zvýšeném provozu na komunikaci nebo nebezpečných úsecích smějí jít chodci pouze za sebou,
  • je-li zřízena stezka pro chodce a cyklisty označená dopravní značkou „Stezka pro chodce a cyklisty“, nesmí chodec ohrozit cyklistu jedoucího po stezce,

  • Psáno pro BB

Autor: Naďa Dubcová | karma: 23.68 | přečteno: 1024 ×
Poslední články autora