Naďa Dubcová

Přijmeme zedníka s maturitou

31. 08. 2015 14:21:42
Několikrát jsem na blogu “plakala” nad úrovní řemeslné práce. a postavením řemeslníků, takže s tím nebudu zdržovat. Víme všichni, že se to dá odbýt jedním slovem. Smutné.

V Tučňákovi, měsíčníku MČ Prahy 4, mě zaujal názor radního Ondřeje Růžičky v anketě - "Jaký je váš názor na povinnou maturitu z matematiky?". Zde pohleďte:

“Dle mého názoru je současná podoba státní maturity nevhodná. Není možné chtít po absolventovi odborného učiliště to samé, co po absolventovi gymnázia. proto se domnívám, že by měla mít dvě úrovně obtížnosti.” Konec citátu.

Z toho jsem jelen. Proč má mít vůbec řemeslník maturitu? Proč má mít kvůli řemeslu maturita dvě úrovně? Bude to malá a velká maturita, nebo slabá a silná maturita? Zajímá vás, když vám přijde řemeslník obložit koupelnu jestli má maturitu? Zajímá to podnikatele? Co je náplní práce řemeslníka? Vědět co nejvíce o svém řemesle, v tom se stále vzdělávat a hlavně ZDOKONALOVAT.

Svým názorem prý odepírám řemeslníkovi eventuální vysokoškolské vzdělání, které bez maturity (s výjimkou nějakých uměleckých škol) není možné získat. Co potom s dvouúrovňovou maturitou na vysoké? Nutně bude mít maturant s nižší úrovní maturity problém. Zaznamenal někdo statisticky kolik řemeslníků šlo na vysokou a kolik z nich bylo přijato a kolik z nich vysokou školu dokončilo?

Připadám si jako blázen, že se někdo tímto vůbec může zabývat. Není rozumnější zkvalitnit výuku řemeslníka v učení a tomu přizpůsobit úroveň získání výučního listu? S učňovským školstvím bylo docela drsně zameteno, s učňovskou vaničkou se vylilo i učňovské dítě. Toto není v mé kompetenci hodnotit, jsem pouhý divák a koncový zákazník, jen vidím úroveň a ty výsledky. Podnikatel naříká, že řemeslníci nejsou, prahne po řemeslníkovi, má-li, nebo nemá-li řemeslník maturitu je mu určitě dočista fuk.

Přikládám výsledek nákupu hodin za celých 650,- Kč, který jsem učinila v obchodě "Hodinář – šperky, opravy - prodej Zdeněk Příborský", na Budějovickém náměstí. Nebyla jsem dosti ostražitá, takže až doma jsem zjistila, že rám ve dvou místech nedoléhá, lak je prapodivný a na rubu papundekl přišroubovaný tak, jako když ten papundekl vystřihlo a přišroubovalo nezletilé dítě. Samozřejmě jsem napsala na mail hodináře uvedený na internetu, a co myslíte, no jasně, přišel mi zpět jako nedoručitelný. Telefon na něj též nefungoval. Má cenu to jít reklamovat do kamenného obchodu? Nemá, neměla bych ani peníze, ani hodiny. Mělo mě varovat, že v obchodě má nápis, že nelze platit bankovními kartami.

Možná, že měl řemeslník hodinář i maturitu, no to je mně ale plat prtný.. A obchodník? Ano, vypečený.

Řemeslo pláče

"řemeslně" upravila sama.

Řemeslo naříká

Autor: Naďa Dubcová | karma: 25.68 | přečteno: 1849 ×
Poslední články autora