Já matka, ty matka

29. 04. 2015 18:42:41
Já matka koncem šedesátých let, v minulém století, ty matka v novém století. Jaký je mezi námi rozdíl?

Řeč je o prvorodičkách.

Příprava na jeho příchod:

Já:

Zakoupení knihy Naše dítě, kterou jsem pečlivě během těhotenství studovala, zakoupení časopisu Dorka a jiných, které uváděly návody na pletené, háčkované a šité oblečky na miminka. Modely jsem pilně zhmotňovala a z dokončených jsem měla převelikou radost. Shánění bavlněných plenek, a oblečků na novorozence, výbavy vůbec, převelikou radost jsem měla, když se mi podařilo sehnat něco z dovozu, tedy ne to, co nosila většina miminek v celé zemi. Mojí starostí bylo jen blaho přicházejícího človíčka, jediný strach jsem měla z toho, aby na svět nepřišel nějak nemocný, aby měl všechny prstíky a bylo prostě kompletní, tak jak miminka mají být. Děsila mě aféra z tehdejšího západního světa - kdy se těhotným ženám po užívání běžného léku thalidomidu narodily děti s chybějícími končetinami .

Človíček byl tajemný celých devět měsíců. Musela jsem si počkat na jeho příchod, abych se dozvěděla zda je to kluk či holčička. O porodu jsem věděla jen to, co jsem si vyčetla z knížek a samozřejmě od lékařů, druhy porodů byly jen dva, tradiční a císařský. Nijak jsem se nestresovala, jestli to bude bolet, jestli neumřu, bylo to jen čiré těšení na dítě. Plně jsem věřila doktorům, že všechno bude OK. Na prohlídky jsem chodila sama. Manžel pracoval, v čekárně by vypadal jako exot.

Vlastní porod: Jako na vojně, ale podle nejlepšího odborného vědomí a svědomí doktorů i sester.

Ty matka, neznámá, nekonkrétní, poskládaná v jednu jen z informací o dnešních matkách, co si o nich a jejich starostech přečtu:

Máš na výběr několik způsobů porodu, pro mě nepochopitelně, někdy trváš na takové zběsilosti, jako je porod doma, čímž ohrožuješ své dítě, prý údajně ve jménu pohodového příchodu dítěte na svět. Mně se spíše zdá, že ve jménu tvého pohodlí.

Stresuješ se, máš strach, zda to nebude bolet, zda nezemřeš, máš při tom na výběr širokou škálu přípravy, jako je cvičení, soubor různých vyšetření matek na kde co, vč. vývojových vad miminek, chodíš pravidelně na ultrazvuk, víš jaké pohlaví se ti narodí, nesháníš, ale dětskou výbavu a oblečky si vybíráš.

Sdružuješ se s ostatními matkami v různých zájmových skupinách, informace získáváš ze všech možných stran, Můžeš si vybrat porodnici, i s nadstandardem. Dokonce i manžela (druha, příbuzného) k porodu.

Vlastní porod: Jak který každá zvolíš, třeba doma, u vody, do vody..., ale určitě v pohodovém prostředí a ovzduší, určitě i podle nejlepšího odborného vědomí a svědomí doktorů i sester v porodnicích,.

Jaký že je tedy mezi námi rozdíl? Jsi sebevědomější, informovanější, nezávislejší...


(Já)

Autor: Naďa Dubcová | středa 29.4.2015 18:42 | karma článku: 16.68 | přečteno: 958x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ona

Mirka Pantlíková

Můj nešťastný pátek v UNI Hobby

Dnes je Velký pátek, jeden z největších křesťanských svátků, den utrpení Ježíš Krista. V ten den, jak praví Bible Kralická, vzal všechny hříchy na sebe a obětoval se za nás, hříšníky. To je čin v dnešní době naprosto neslýchaný...

29.3.2024 v 15:27 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 39 | Diskuse

Jana Melišová

Keď človek páchá zlo, kde je Boh?

Má človek slobodnú vôľu? Môžeme sa nezávisle rozhodovať a ovplyvňovať smerovanie nášho života? Mám za sebou desať rokov práce kaplána vo väzení. Takže trochu viem, čo to robí alebo nerobí s človekom, keď sa dopustí veľkého zla.

29.3.2024 v 11:54 | Karma článku: 13.47 | Přečteno: 208 | Diskuse

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 21.86 | Přečteno: 394 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 30.69 | Přečteno: 541 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 9.48 | Přečteno: 191 |
Počet článků 119 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1176

Ve vydavatelství Akcent mi vyšly 4 knížky: "Začíná to nudlemi a končí to kudlou v břiše", "Nepravidelný deník české rentiérky", "Jsem tu na kus řeči" a nejnovější "Hana Podolská ve víru dějin'

A pátá knížka "Láska v bačkorách" mi vyšla v nakladatelství "JaS"

 

 

 

https://nada111.wordpress.com/

akeyo akeyo@seznam akeyo.cz

Licence Creative Commons
Dílo, jehož autorem je Naďa Dubcová, podléhá licenci Map

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...